AIOP PATROCINA IL CORSO INTERNAZIONALIZZARE LA SANITA’

  AIOP, l’Associazione Italiana Ospedalità Privata, ha concesso il proprio patrocinio al Corso Executive “Internazionalizzazione e Turismo Medicale: gestire la value chain” organizzato da Destination Health, il primo brand integrato e globale di consulenza che supporta i provider della Sanità nel loro percorso di globalizzazione. Il corso, articolato su tre moduli che si terranno a Milano nelle giornate del 19-20 e 26-27 ottobre e 9-10 novembre prossimi intende fornire una panoramica dei diversi modelli di business dell’internazionalizzazione della sanità (acquisizioni, collaborazioni medico scientifiche,

Destination Health organizza il primo corso sull'internazionalizzazione della salute - medical tourism, turismo medicale

PRIMO CORSO EXECUTIVE SULL’INTERNAZIONALIZZAZIONE DELLA SANITA’

Destination Health lancia il primo corso sull’Internazionalizzazione della Sanità. In programma a Milano, sarà focalizzato sull’approfondimento dei diversi modelli di business possibili per estendere la portata della propria attività ospedaliera e aprirsi verso mercati esteri. Non solo il Turismo Medicale, quindi, ma anche acquisizioni, collaborazioni medico scientifiche, affiliazioni, accordi con governi, ecc. Il tutto approfondendo aspetti normativi e legali, gestionali (come per esempio la costruzione di un International Patient Office), amministrativi (come politiche di pricing o gli aspetti fiscali), di

Programma di internazionalizzazione della salute, sanità, turismo medicale, medical tourism

DESTINATION HEALTH LANCIA IL PROGRAMMA DI INTERNAZIONALIZZAZIONE 2018

Destination Health lancia il programma di internazionalizzazione 2018   L’attività di internazionalizzazione proposta da Destination Health per il 2018 ha come tema Expanding Horizons. Le attività saranno focalizzate a comprendere i mercati e i driver di scelta,  i modelli di business, le potenzialità dell’Italia sullo scenario internazionale dell’healthcare e come sfruttarle. Quattro iniziative per sviluppare il business sanitario Il programma 2018 si articola su quattro iniziative principali proposte agli ospedali italiani interessati a espandere la propria attività verso l’estero sia in ottica incoming sia di collaborazioni con istituzioni straniere oltre a iniziative

INTERNAZIONALIZZAZIONE DELLA SALUTE SU L’IMPRESA

Il numero di maggio 2018 de L’Impresa, mensile di management del Sole24Ore, dedica un lungo articolo al tema dell’intermazionalizzazione della salute e del turismo medicale, intervistando Valeria Albertin e Alessandro Santambrogio, fondatori di Intercare, la prima fiera di Turismo Medicale in Italia, Destination Health, il primo network globale di consulenza sull’internazionalizzazione della sanità e ItalyCares, il portale di marketing per la promozione delle eccellenze medicali italiane che è in fase di realizzazione. Ecco l’articolo:

Intercare Meets BIT: a congress on Medical Tourism in Italy’s most important trade fair. February 11, 14.00

Intercare Meets BIT: a congress on Medical Tourism in Italy’s most important trade fair. February 11, 14.00   The world of Medical Tourism and the world of Tourism will meet on February 11 at 14.00  in the Convention Medical Tourism: a strategic resource for Italian Health and Tourism sector. February 11, 2018 from 14.00 to 17.00 MiCo – Milano Congressi (Entrance Fieramilanocity Gate Colleoni) level + 2 Room Amber 7 Intercare is Europe’s leading event in Healthcare Internationalization and Medical Tourism. The first

Destination Health Compass

Destination Health, the first global network of advisors for the internationalization of healthcare providers and medical travel destinations

Destination Health, the first global network of advisors for the internationalization of healthcare providers and medical travel destinations Destination Health is a consultancy brand born around one year ago to take care of the internationalization of healthcare providers from all over the world, in a context where medical tourism and healthcare business is developing with a double digit growth rates, worldwide. Developing Medical Travel and Internationalization is a complex task that requires different skills and competences, hard

ItalyCares Destination Health Il Sole24Ore

Destination Health mission to Dubai and Abu Dhabi on Il Sole24Ore

Destination Health mission to the Emirates with a cluster of Italian Hospitals (ItalyCares) was mentioned on IlSole24Ore, leading Italian financial newspaper. The article reports on data from the research,  realized by Destination Health and Intercare, on outbound healthcare potential from the UAE. Italy can become an important partner not only to take care of outbound patients from the region but also in creating medical and scientific ventures and cooperations in the area. And

Healthcare can be the business of the future in the MENA region: Iran is opening a brand new Healthcare City, while 70 new Hospitals are needed in the area by 2022

Healthcare can be the business of the future in the MENA region: Iran is opening a brand new Healthcare City, while 70 new Hospitals are needed in the area by 2022 The demographic situation in these regions (where the population grows and ages) combined with the current lack of healthcare facilities makes this area one of the most attractive for investors and healthcare providers over the next 5 years. An interesting report made by real estate consultancy JLL asserts

ItalyCares mission to Abu Dhabi and Dubai from November 26 to 28 is on running blocks

ItalyCares mission to Abu Dhabi and Dubai ready to go Intercare and Destination Health Mission in the Gulf States is ready to go under the brand ItalyCares. The Italian delegation aims to create new opportunities for Italian healthcare providers wishing to expand in this important market. The Mission will last from November 26 to 28: The Italian group of representatives is organized under the brand ItalyCares, the first network, created by Destination Health, that gathers the best Italian healthcare

Top 5 healthcare destinations in the world. Is Italy among those?

Top 5 healthcare destinations in the world. Is Italy among those? Medical Tourism is a phenomenon that involves 11 to 14 million people worldwide generating a turnover around 150 billion dollars. Baby boomers (between 45 to 64 years old) are the largest group involved. Thailand paved the way 15 years ago, with the Bumrungrad Hospital in Bangkok that became a centre of medical excellence. Now it attracts 400,000 foreign patients each year. The reasons There are many reasons

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. Utilizzando il sito, accetti l'utilizzo dei cookie da parte nostra. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this. Questo sito utilizza i cookie per fornire la migliore esperienza di navigazione possibile. Continuando a utilizzare questo sito senza modificare le impostazioni dei cookie o cliccando su "Accetta" permetti il loro utilizzo.

Close